Saturday 18 October 2014

2 hobi saya yang memerlukan belanja

Bismillahirahmannirahhim.

     Hari ini nak share tentang hobi saya yang tidak pernah anda tahu dan ambil tahu..hahaha.. boleh gitu?..boleh dikatakan semua orang ada hobi masing2 kan?..begitu juga saya..


     Tujuan hobi adalah untuk memenuhi minat dan mendapat keseronokan sekalipun tidak mendapat pulangannya pun,,Ada hobi percuma sahaja contohnya mengumpul setem terpakai,so hanya yang terpakai sahaja dikumpulnya tanpa mengeluarkan belanja..

     Ada pula hobi yang memerlukan belanja seperti hobi memancing,.maklum je la kan,nak memancing memerlukan joran,umpan,alat pancing dan sebagainya.Tetapi pulangannya adalah ikan dan hadiah memancing sekiranya memasuki mana2 pertandingan memancing.

    Bagaimana pula kategori hobi saya?


    Hobi saya dirumah dikategorikan hobi yang memerlukan belanja kerana hobi saya adalah MEMBACA,membaca memerlukan bahan bacaan ..So saya perlu membeli bahan bacaan itu...kadang2 hobi membaca pun ikut peredaran masa juga,kalau zaman anak dara,,pilihan saya adalah novel dan majalah2 membaking..berbanding sekarang lebih kepada buku perihal anak2,keagamaan,resepi2 masakan juga,,,dan tentang hal2 kesihatan, disebabkan terjebak dengan shaklee..hahaha..

   Hobi kedua saya pula..,suka membaking,,di mana hobi ini dikategori juga yang memerlukan belanja untuk membeli bahan2 untuk membaking seperti tepung,gula,butter dan sebagainya...tetapi tidak la tiap2 hari saya membaking walaupun dikatakan hobi,,hanya ikut keperluan saja, dan mood juga..walaupun tidak sehebat pakar,,saya suka mencuba dan terus cuba hingga mendapat satu kepuasan bila tengok hasilnya.

Tarraa!!! antara gambar projek baking saya ,{ni je yang ,dapat cari dalam album}



ok sekian dulu perkongsian tentang hobi saya yang tidak pernah anda ambil tahu,,,so kini dah tahukan?..nak join share tentang hobi,boleh post di komen ya..

                                   Assalammualaikum..







Fazila
sms/whassap :0129088753







2 comments:

  1. bagus habiskan duit dgn buku ni. boleh tambah ilmu.
    lg byk ilmu lg byk peluang yg kita nampak kt dunia ni (yg org lain tak perasan pun).

    ReplyDelete
  2. Bestkan baking.hobi saya jugak tu tapi saya xsuka baca buku. Saya lebih suka google jer resepi2 tu..hihihi. tp hobi plg best la baking nie.

    ReplyDelete